Verwandte
Aufnahmen


Eclection

Georg Hultgreen [Kajanus]: Gesang, Gitarre
Trevor Lucas, Bass-Gitarre, Gesang
Gerry Conway: Schlagzeug, Gesang
Kerrilee Male: Gesang
Michael Rosen: Gesang, Gitarre, Trompete

+ Dorris Henderson: Gesang (nur auf der EKSN 45046 Single)
+ Poli Palmer: Keyboards (nur auf der EKSN 45046 Single)

siehe unten


Album: Eclection 1968 (USA) EKS-74023 - Elektra Records

Eclection - the album - front

Eclection - the album -back

In Her Mind
Nevertheless
Violett Dew
Will Tomorrow Be The Same
Still I Can See
In The Early Days
Another Time Another Place
Morning Of Yesterday
Betty Brown
St. Georg And The Dragon (Up The Night)
Confusion

Alle Songs geschrieben von Georg Hultgreen außer "Nevertheless", "St. Georg And The Dragon (Up The Night)" und "Confusion" von Michael Rosen


Singles:

  • Nevertheless / Mark Time
    J780 - Metronome

  • Another Time, Another Place / Betty Brown
    Elektra EKSN 45040 (1968)

  • Please / Saint Georg And The Dragon (Up The Night)
    Elektra EKSN 45042 (1968)

  • Please / In The Early Days
    Elektra EKSN 45046 (1968)

  • Nevertheless / Please
    Elektra K 12196 (1976) Reissue

Eclection - single cover Nevertheless


Nevertheless / Mark Time 1968 (Italy) Vedette Records VRN 34088Am 18. September 2001 wurde das Album "Eclection" auf CD in den USA vom Collector's Choice Label wiederveröffentlicht.
Die Website des Labels ist
www.ccmusic.com.

Das schreiben sie über Eclection auf ihrer Website:

Eine der großen (wenn nicht DIE große) verlorenen Folk-Rock Aufnahmen der 60er. Eclection bestand aus Bassist Trevor Lucas und Schlagzeuger Gerry Conway, später bei Fairport Convention; Haupt-Songschreiber Georg Hultgreen, später bei SAILOR; Gitarrist Michael Rosen und Lead-Sängerin Kerrilee Male; zusammen machten sie, tja, elektische Musik, erinnernd an Zeiten der Mamas & Papas und sogar der frühen Airplane (wie Elektra Gründer Jac Holzman in den Randbemerkungen erklärt, "Ich liebte diese Gruppe!"). Trotzdem versank das Album wie ein Stein, aber es bleibt hoch bezahlt unter 60er Sammlern; es taucht hier zum ersten mal in 30 Jahren wieder auf, mit Zitaten von Conway in den randbemerkungen. Eine obskure aber sehr wertvolle exklusive Collectors' Choice Music Veröffentlichung!


Eclection
- aus den Randbemerkungen der CD "Eclection", CCM-233-2, 2001 -

Das seltene, einzelne, selbst betitelte Album von Eclection war eine der feineren übersehenen Folk-Rock Aufnahmen aus den 1960ern, und vielleicht die beste relative unbekannte britische Folk-Rock LP ihrer Zeit. Die Band hatte großes vor Augen: vier starke Sänger, reiche mehrstimmige Harmonien, starkes originelles Material von zwei Komponisten, geschickt aufgebaute Mixturen aus elektrischen und akustischen Gitarren und geschmackvolle Orchestrierung , die die sich erhebenden bittersüßen Melodien und männlich-weiblichen Gesangswechsel graziös erweitert. Sie waren auch einige der wenigen britischen Acts bei Elektra Records, dem hippsten unabhängigen amerikanischen Label dieser Zeit.
Nichts davon spiegelte sich in hohen Verkaufszahlen oder großem Ruhm wieder. Eclection, so voller Versprechungen auf diesen 1968er Album, trennten sich schon Ende 1969 und brachten nie eine weitere Aufnahme in voller Länge heraus.
Die einfache Bezeichnung "britische Folk-Rock Band” trifft auf Eclection zu wie jede andere Beschreibung es könnte. Bei genauerer Betrachtung umfasst dieser rätselhaften Gruppe. Denn diese britische Band hatte eigentlich nur ein britisches Mitglied, der Rest der Gruppe kam aus Norwegen, Australien und Kanada, und als eine der Australierinnen ausstieg, wurde sie durch eine Amerikanerin ersetzt. The group are closely conected to the Fairport Convention family tree via the presence of two future members of the band, yet neither of them wrote material or took prominent lead vocal roles on the Eclection album. Despite the Fairport connection, the folk background of some of the members, and the obvious vocal and instrumental folk-rock elements, they didn't think of themselves as folk-rock.
Too, this British album, recorded in London by mostly non-British musicians, sounded more like a product of California than anything else, despite the absence of ans Americans on the recording. Tying it all together was the unlikely figure of producer Ossie Byrne, most known for overseeing the first international hits of the Bee Gees. Byrne, of course, was not British either, hailing from Australia.
Eclection was an apt name for a group originating from such disparate regions. Georg Hultgreem, who wrote nine of the twelve songs on the album and handeled twelve-string electric and acoustic guitars, was born in Norway. The son of Russian prince Paulo Tjegodiev Sakonski and Finnish sculptress Johanna Kajanus, he moved to Paris just before entering his teens. Shortly afterwards he moved with his family to Quebec, where he learned English, and worked as a stained glass window designer before ending up in England. Michael Rosen, who wrote the remaining three songs on the LP and played trumpet in addition to six-string acoustic and electric guitars, came from Canada.
Singer Kerrilee Male, an Australian, had in the mid-1960s sung in Dave's Place Group; that outfit was featured on the Australian folk music television show Dave's Place, featuring ex-Kingston trio guitarist Dave Guard, who had somehow ended up living in Sydney. Fellow Australian Trevor Lucas had the most on-record experience of any member of Eclection, having released a couple of rare folk albums, as well as contributing to the EP The Folk Attick Presents, singing backup vocals on British folk legens A.L. Lloyd's Leviathan, and appearing on the soundtrack to Far from the Madding Crowd.
Completing the unlikely quintet was their sole British member, drummer Gerry Conway, who was just leaving his teens. Conway had been playing in the group of musical giant Alexis Korner, whose band was famous for helping train numerous future British rock stars, including members of the Roling Stones, Cream, and Led Zeppelin. If it seems like an unlikely transition from a blues-oriented ensemble such as Korner's to the pop-folk-rock of Eclection, it should be remembered that Korner's band had also given apprenticeship to Danny Thompson and Terry Cox, the rhythm section of one of the most successful British folk-rock groups, Pentangle.
Conway remembers that the other four members of Eclection had already been writing and rehearsing when he was recommended to the band and went to a London apartment to meet them, subsequently joining the lineup. He doesn't characterize their sound as folk-rock, but rather as "progressive". As he observes, "I don't think at the time we were thinking we were in any one vein or another. But as I recall, we were kind of labeled as a progressive rock band. Which was a bit thin on the ground in England when we started."
Elektra at the time had issued few recordings by British artists, the most notable exception being LPs by the Incredible String Band. "It was pretty unsual for an English band to be on Elektra," concurs Conway. "I think we felt quite sort of chuffed about it." Conway was also chuffed that, as Eclection's manager worked for Elektra, the band was able to rehearse extensively at one of the Elektra warehouses: "I remember racks of records everywhere, especially Blue Note jazz records. I
Eclectionremember asking [him] eventually if I could have some," he laughs. "He gave me some of these, so I was very pleased at all this."
The recording of the actual album at IBC Studios in London, as Conway recalls, was quite straightforward, the songs laid down "just as we rehearsed them. There was no complicated procedure, [though] I'm sure that all the harmonies were overdubbed later." As were the crafty orchestral arrangements, done by Phil Dennys, who had undertaken the same tasks in the early Bee Gees records that Byrne produced. "It was always the exciting part of making albums, to go in later and hear the strings put on the rhythm tracks that we'd done," enthuses Conway. "It was sort of the icing on the cake."
The combination of male-female harmonies, optimistic lyrics with shades of romantic psychedelia, folk-rock melodies, acoustic-electric six- and twelve-string guitar, combinations, and stratospheric orchestration couldn't help but bring to mind similar Californian folk-pop-rock of the mid-to-late 1960s. If so, says Conway, it was "a happy coincidence," particularly as the band never played in the Stated.
"It was quite a musical adventure of its day, radically different to other band that were around," he continues. "The lineup was quite drastically different to what was going in those days, having a sort of electric twelve-string with another electric guitar. Mike played trumpet as well. Kerrilee was a very strong, good singer, always very prominent in things." It was her voice that was the most distinctive in Eclection, recalling the female parts in West Coast harmony folk-rockers like the We Five and the early Jefferson Airplane, as well as the Seekers, though placed in hipper and more ambitious contexts than the We Five or the Seekers. ("Her voice cuts into the brain like a carving knife," wrote Lilian Roxon at the time, in her typically blunt entry for Eclection in her Rock Encyclopedia.) The male-female vocal interactions wove adroit patterns that were sometimes in the mold of the Mamas and the Papas, achieving a classical grandeur on the glorious fade to "Still I Can See" in particular, and a round-like quality on the scat sections of "In Her Mind".
Fairport Convention fans aware of the album primarily due to the participation of bassist Trevor Lucas might be surprised by the relatively subdued role he takes on the record. He had just one lead vocal on "In The Early Days", and wrote none of the song. Most of the male lead vocals went to Rosen, though Hultgreen had his own lead feature spot on "Morning Of Yesterday". While it might seem logical to view Hultgreen as the prime creative figure of Eclection, as he penned most of their songs -- "Georg was quite a prolific songwriter, he just wrote all the timw" notes Conway -- Gerry nonetheless feels that Lucas "had a strong presence in the group. I think people looked upon him as the leader."
Eclection were a popular live act on the college / university circuit. Conway remembers Rosen's "Nevertheless" -- the obvious choice for a first single with the California sunshine pop / Mamas and the Papas similarities at their strongest -- getting quite a bit of airplay in Britain, although it did'n chart. Gerry cites another Rosen song "St. Georg And The Dragon (Up The Night)", as one which went down particularly well with concert audiences. Yet the album -- complete with a gatefold sleeve boasting full lyrics and a groovy, psychedelic cover photo (by Joel Brodsky, noted for his pictures on early Doors sleeves) with mannequins, including some provocatively nude female ones -- did not sell all that well. In the US especially, it's qute a feat to find an original copy in the used bins.
"I loved that group," declares Elektra president and founder Jac Holzman. "They were a fascinating group, a wonderful band, and I thought the records were wonderful. I think our mistake was not bringing them to the States, because they really needed to get out of England. There was too much other stuff competing in England, and in
The original line-up of Eclection: Michael Rosen, Gerry Conway, Kerrilee Male, Trevor Lucas, Georg Hultgreen [Kajanus]the States, we might have had an easier time. I don't know why we didn't bring 'em. I think, had we got 'em the right venues and gotten them some help with their show, it would have worked."
Another major blow to Eclection's longecity was the departure of Male in late 1968. "Once we started playing live it was very soon apparent that Kerrilee didn't want to stay with it," says Conway. "I think shw decided she didn't want to be in the music world. Once she had left, the band slowly but surely changed, with different members leaving. We ended up sort of half a million miles away from what we started with."
Male's replacement was Lucas' friend Dorris Henderson, a black Californian who had moved to England in the mid-1960's. She had already established herself as a noted folk singer, particularly with her first album, 1965's There You Go!, a collaboration with top British guitarist John Renbourn. The new lineup did cut one single, "Please (Mark II)", a soulful cover of a song by the Californian psychedelic band Kaleidoscope. "But as time passed, it was no longer a progressive rock band," feels Conway. "At the end of its days, it was more of a kind of a jazzy, bluesy band." After several personel changes -- one addition was percussionist / vibist Poli Palmer, formerly in the fine psychedelic cult band Blossom Toes, and later to join Family -- "we just decided, eventually, that we weren't really going anywhere. Not where we wanted to go, anyway." After about a year of gigging with post-Kerrilee Male lineups, Eclection broke up in late 1969 (though Henderson did head a revamped version of the band in the 1970s). Lucas and Conway formed the rhythm section of Fotheringay, featuring Trevor's girlfriend (and, later, wife) Sandy Denny, who had just established herself as the finiest British folk-rock singer as part of Fairport Convention. Fotheringay made a fine folk-rock album in 1970 before Denny left for a solo career. Lucas and Denny would play together again in Fairport Convention in the mid-1970s, though Denny died tragically young in 1978, while Lucas passed away in 1989. Conway's long career took in stints in Jethro Tull and Pentangle, as well as recordings with John Cale, Sandy Denny, Joan Armatrading, the Everly Brothers, Cat Stevens, Richard Thompson, Al Stewart, and many others. He's now, in 2001, the drummer in Fairport Convention, an institution that's still going strong more than thirty years after their formation.
As for the others, Hultgrees, under the name of Georg Kajanus, joined SAILOR, who had a couple of Top Ten British singles in the mid-1970s. An accomplished artist as well as a musician, he is now, believes Conway, living in Paris. Rosen later played with obscure early 1970s progressive rockers Mogul Thrash, which also included Family / King Crimson / Asia member John Wetton. Gerry last saw Michael in the early 1980s in Canada while touring with Richard Thompson, "and as far as I know, he was working in his uncle's steel mill." Conway's lost all contact with Kerrilee Male, whom he believes went back to Australia after quitting Eclection. "As it started it finished, I suppose," he chuckles. "Everybody disappeared back in the four corners of the earth."
Richie Unterberger


Georg Kajanus Interview über Eclection
Durchgeführt per eMail, für Richie Unterbergers Buch "Eight Miles High: Folk-Rock's Flight from Haight-Ashbury to Woodstock" (Backbeat Books, 2003)
mit besonderem Dank an Richie Unterberger
www.richieunterberger.com und an Gary Diamond

Frage: Wie kam es, dass die Gruppe sich formierte, besonders eine mit solch vielfältigen Hintergründen und Nationalitäten?

Georg: "Bangers", ein bekanntes englisch-deutsches Wurst-Restaurant an der Ecke zwischen Moscow Road und Queensway in Londons Bayswater Viertel, war der Geburtsort von Eclection. Ich ging von Tisch zu Tisch, spielte mit meiner riesigen 12-saitigen Gibson B45 und sang Gordon Lightfoot Songs, und andere ausgewählte Titel. Eines Abends war einer der Kunden der Kanadier Michael Rosen, der sofort die nordamerikanische Verbindung zwischen uns bemerkte. (Zu dieser Zeit war Lightfoot recht unbekannt in Europa.) Michael reiste durch Europa, so wie ich auch, und er endete in England, um an der "tollen" Londoner Musikszene teilzuhaben. Wir fantasierten noch in dieser Nacht mit großem Enthusiasmus darüber, eine Band zu gründen. Wir lebten beide in der selben Gegend und hatten einige folgende musikalische Zusammentreffen.
Michael war ein aufstrebender Gitarrist sowie Trompeter, was später eine unserer ungewöhnlicheren Aspekte werden sollte. Es war durch Michael, dass der verrückte, australischem rothaarige Trevor Lucas ein Mitglied der Band wurde. Er suchte ebenfalls nach einem Platz an der musikalischen Sonne Londons. Seine Vorgeschichte war ansehnlicher als Michaels oder meine. Er stimmte dem Beitritt zu, war aber deutlich unglücklich darüber, Bass zu spielen anstatt seine geliebten akustischen sechssaitigen Fender. Er nörgelte ein bisschen, gab aber schließlich nach. Durch Trevor trafen wir Kerrilee Male, eine weitere Australierin, die uns sowohl mit ihrer wundervollen Stimme als auch mit ihrer hübschen Erscheinung beeindruckte.
Zu dieser Zeit war auch eine weitere Freundin von Michael in Bayswater, Joni Mitchell. Es war Joni, die den Namen "Eclection" erfand. Natürlich gibt es eigentlich kein Wort wie Eclection, aber ihre Idee für den Namen basierte auf der vielseitigen Natur unserer Nationalitäten sowie unserer diversen musikalischen Grundlagen. Schnell stellten wir fest, dass die Gruppe von etwas gewichtigeren Rhythmen profitieren würden, so dass, glaube ich, Trevor deshalb den Engländer Gerry Conway hinein brachte, der ein sehr talentierter Schlagzeuger und Percussionist ist.

Frage: Das Eclection Album, auf dem Du die meisten Songs geschrieben hast, scheint für mich ein mehr kalifornisches Pop-Rock-Gefühl zu haben, vor allen in den Harmonien und der Produktion. Würdest Du zustimmen oder widersprechen, und in wie weit war der Folk-Rock dieser Zeit ein Einfluss in Deinem Songschreiben und den Arrangements?

Georg: Ich stimme zu, dass die musikalische Richtung der Gruppe wohl näher am amerikanischen Folk-Rock war als alles andere. Ich muss zugeben, dass ich, nachdem ich meine formgebenden musikalischen Jahre in den Folk-Clubs in Montreal, Kanada verbracht und dort all die aktuellen Folk und Folk/Rock Sendungen im Fernsehen gesehen habe, stark von dieser Musik beeinflusst war. Die einflussreichsten Künstler für mich waren zu dieser Zeit Leute wie Dylan, die Byrds, Fred Neil, Simon and Garfunkel, die Beach Boys, the Mamas and the Papas, und Gordon Lightfoot. Vor Eclection war ich ein Purist, der die akustische Schlacht gegen die elektronischen "Dämonen" schlug, die sich in die Szene einschlichen. Ich weiß noch, dass ich geschockt war, als Dylan den elektronischen Weg einschlug. Es ist daher ironisch, dass ich einige Jahre später dabei endete, eine elektrische 12-Saitige in Eclection zu psielen. Meine erste "Ax" in Eclection war ein grünes Monster genannt Burns Baldwin, dass eine Tonne wog und mir nach Konzerten Nackenschmerzen bescherte, doch es machte mir nichts aus, denn sie hatte einen tollen Klang. Später kaufte ich eine elektrische 12-saitige Fender von Pete Townshend, der seine Gitarre aus irgendeinem Grund lieber verkaufen wollte anstatt sie in der üblichen Weise zu zerstören.

Frage: Als Haupt-Songschreiber der Band, bin ich an Deiner Ansicht interessiert, in wie fern sich das Material von Eclection stilistisch von dem anderer Bands unterscheidet, egal ob Folk-Rock Gruppen oder nur andere Pop und Rock Künstler.

Georg: In einigen Wegen bin ich überrascht, dass ich als Haupt-Songschreiber von Eclection endete, denn ich hielt mich zu dieser Zeit nicht für einen ausgebildeten Komponisten. Trotzdem hatte ich viele Ideen und ein gutes Ohr für Melodien. Andere kraftvolle Einflüsse auf mich waren zu dieser Zeit klassisch orientierte Musik sowie das französische Chanson, z.B. Jacques Brel und Georges Bressens, so dass eine interessante Kombination kreiert wurde. Was kann ich zu meine Texten sagen? Englisch war meine dritte Sprache (nach Norwegisch und Französisch), so dass dies mir die Lizenz für einige meiner poetischen Unklarheiten geben sollte.

Frage: Es ist interessant, dass ihr einen Vertrag mit Elektra bekamt, vermutlich das respektierteste unabhängige Popmusik Label in Amerika zu dieser Zeit. Das Label hatte damals nur wenige andere britische Künstler unter Vertrag, wie z.B. die Incredible String Band. Erinnerst Du Dich daran, wir ihr den Deal mit Elektra bekamt und welche Art von Erwartungen die Firma in Bezug auf die Musik und das Publikum hatte, das mit den Aufnahmen erreicht werden sollte?

Georg: Meine Erinnerung ist hier ein bisschen getrübt, aber ich glaube, dass wir den Kontakt zu Jac Holzman durch Michael Rosen und Joni Mitchell herstellen konnten. Er kam vorbei um uns zu sehen und schien uns zu mögen. Natürlich waren wir hin und weg als er uns unter Vertrag nahm, wenn man bedenkt, welche Ikonen er bereits bei seinem Label hatte. Was die Erwartungen der Plattenfirma betrifft, hatten wir keine Ahnung, da wir unsere Methoden niemals planten oder kalkulierten. Wir taten nur das, was wir tun wollten, und hofften, dass es den Leuten gefallen würde. Leider war die Werbung für das Album im UK von Polydor schlecht organisiert, und wir machten nur ein paar TV Auftritte, vor allem in Holland. Was Amerika betrifft gab es dort keinerlei Werbung, sowie ich mich erinnere. Obwohl Jac das Album liebte, gab es definitiv ein Problem irgendwo in der Marketing Abteilung. Vielleicht lag es daran, dass wir unsere Basis im UK hatten und bei einer US Plattenfirma unter Vertrag waren, was ein größeres logistisches Problem war. Natürlich hatte es die Incredible String Band über den Atlantik geschafft, aber ich denke, wir haben es nicht in das selbe Boot geschafft. Außerdem hatten wir damals kein sehr mächtiges Management, was nichts half.

Frage: Es gab damals relativ wenige Gruppen im UK, die Elemente von Folk und Rock mit elektronischen und orchestralen Arrangements kombinierten, wie Eclection es taten. Hattest Du das Gefühl, dass ihr in England in dieser Beziehung eher ungewöhnlich ward, und warum glaubst Du, dass relativ wenige andere Künstler damals dieser Richtung gefolgt sind?

Georg: Wieder stand Eclections Mixtur aus musikalischen Grundlagen und Einflüssen im großen Kontrast zu unseren damaligen Zeitgenossen in England. Außerdem war unser Produzent, Ossie Byrne, der die Bee Gees entdeckte, gut darin, die Streicher Arrangements zu verwerten, die unsere Tracks von dem gewohnten Sound wegbewegten. Tatsächlich waren wir uns über diese Idee nicht so ganz sicher, als er sie zum ersten mal vorschlug, aber wir waren alle sehr zufrieden mit dem Ergebnis.

Frage: Zu welchem Grad warst Du zufrieden oder unzufrieden mit dem Eclection Album, und welche sind Deine Lieblingssongs und/oder -aspekte dieser Aufnahme?

Georg: Ich habe noch nie ein Album gemacht, mit dem ich total zufrieden gewesen bin, und das Eclection Album ist keine Ausnahme. Trotz dessen war ich, als ich es neulich anhörte als Collectors' Choice Music es auf CD wiederveröffentlichte, erstaunt von der Stimmung, die generell durch den Gesang und den Einfallsreichtum der Stimmarrangements kreiert wird. Ich war außerdem traurig über die Tatsache, dass Kerrilee Males Stimme tragischerweise zu wenig verwendet wurde. Dies war einer der Hauptgründe, weshalb sie schließlich die Band verließ. Ich war auch erstaunt über das schluderige Timing vieler der Songs, obwohl das mehr an der heutigen aktuellen Musik liegt, die "zeitlich perfekt" ist (auf Computer oder Sequenz basierend.) Grundsätzlich mag ich den naiven und eigensinnigen Geschmack des Albums.
Meinen Lieblingssong zu wählen ist sehr schwierig. Ich denke der originellste Song auf dem Album ist "In The Early Days", gesungen von Trevor anstatt mir selbst. Er war absolut verliebt in diesen Song und wollte ihn unbedingt singen. Ich habe ihn ihn singen lassen, weil die Qualität seiner Stimme effektiver als meine für dieses spezielle Stück zu sein schien. Michaels Trompete klang bei diesem Stück auch ziemlich magisch.

Frage: Wie gut denkst Du, haben die Songs von Michael Rosen, dem einzigen anderen Komponisten auf dem Album, Deine auf der LP vervollständigt?

Georg: Ich denke nicht, dass Michaels Songs mit meinen auf dem Album irgendeinen Konflikt darstellten, da wir zum größten Teil alle Arrangements zusammen ausarbeiteten.

Frage: Erinnerst Du Dich daran, wie Kerrilee Male ausstieg?

Georg: Soweit ich weiß ging sie nach der Trennung zurück nach Australien. Wie ich bereits erwähnt habe, war ihre Stimme außergewöhnlich, und ich wünschte wir hätten einen Weg gefunden, durch unsere Arrangements mehr Gesangsteile für sie zu kreieren.

Frage: Eclection nahmen nach dem ersten Album nicht mehr viel auf, obwohl die Gruppe noch für eine Weile live spielte, mit einigen anderen Mitgliedern. Wie veränderte sich der Sound der Gruppe während dieser Zeit, und was führte zur Auflösung?

Georg: Nachdem Kerrilee ging, übernahm Doris Henderson. Sie war eine sehr angesehene amerikanische Sängerin der der Folk Szene in England. Leider ging die musikalische Richtung der Gruppe zu einem viel mehr Jazz-orientierten Auftreten, da zahlreiche Gastmusiker auftauchten. Ich fühlte mich mehr und mehr gefangen in einem außerirdischen musikalischen Umfeld und musste schließlich aussteigen. Außerdem war die Tatsache, dass mit dem Album nichts passierte, so etwas wir ein Schlag für all unsere Egos. Wir machten keine weiteren Aufnahmen, abgesehen von einigen Demos.


Eclection Texte

In Her Mind / Nevertheless / Violett Dew / Will Tomorrow Be The Same / Still I Can See / In The Early Days / Another Time Another Place / Morning Of Yesterday / Betty Brown / St. Georg And The Dragon (Up The Night) / Confusion

In Her Mind

She's leaving time to be
A trace for reason
Solitude owes me her smile
Why in so many years
Could she forget
Life without a moment to dream

In her mind she's free
Left her days to be
Leaving on the promise of her silence
Seeking through her tears the reason why
Aiming at the sunrise in her eyes

My dreams of yesterday
Wind hide the sorrow
That remains in the passing of time
Making silence become
What's left of my illusions of you

In her mind she's free
Left her days to be
Leaving on the promise of her silence
Seeking through her tears the reason why
Aiming at the sunrise in her eyes


Nevertheless

Nevertheless I can't help dreaming of you
I can't help falling for you
I just can't help

Nevertheless I won't try calling your name
I won't try hanging around
I just won't try

Now and again I might think of you
Hiding the pain that comes from loving you

Nevertheless I'll go on waking each day
I'll go on making my way
I'll just go on

Nevertheless I'll soon find someone who cares
I will find somebody else
I know I'll find

Now and again I might think of you
Hiding the pain that comes from loving you

Nevertheless I can't help dreaming of you
I can't help falling for you
I just can't help

Nevertheless I won't try calling your name
I won't try hanging around
I just won't try


Violet Dew

Lost in a maze of colours
Where will it end
Sailing through wildwood flowers
Piercing the mist of Violet Dew

Saving my eyes from seeing
Facing away
From colours that I am breathing
Piercing the mist of Violet Dew

Follow the line of sunlight
Opens my mind
To a world within a dark night
Piercing the mist of Violet Dew


Will Tomorrow Be The Same

It was a time I could sense the rightful way
For the life I should have
But through the years
With no one behind me
Life became a closing wall

It's not the way I would pretend
That led me to see
Only my senses know
Where I should have to be

Dreaming of the life that I can't find
Leaving all my chances far behind and
Sleeping through my troubles
Will tomorrow be the same

Once again, I would gaze beyond the limit
Of my days, and my time
Knowing well that no one would deceive me
Like myself, if I could see
It doesn't help to be above, with nothing to come
Like someone said to me, "You can't chew without your gum!"

Dreaming of the life that I can't find
Leaving all my chances far behind and
Sleeping through my troubles
Will tomorrow be the same


Still I Can See

Blinking white through the crystal air
Waving down and around
Clicking feathers of ice to bear
Mixing tinkles of sound

Still I can see, where it will go
Nothing but time as far as I know
Patches of green on which I can lean
It's time to go

Pictures falling in focus of
Good times are to be seen
Blow the crystals from side to side
And ask them where they have been

Still I can see, where it will go
Nothing but time as far as I know
Patches of green on which I can lean
It's time to go

Close your eyes never say a word
Rising high with the sound
Clouds are breaking and beams of sun
Will drive them homeward bound

Still I can see, where it will go
Nothing but time as far as I know
Patches of green on which I can lean
It's time to go


In The Early Days

In time to see the war
Said he quite slowly, but say no more
It's not so plain to see
When you are longing not to be
But all the sunlight I never saw
And never will see

In the early days, being anywhere
In a moment of life without a care
Reaching out to see, wanting life to be a dream

One can't belong to pain
Nothing inside me would be the same
The reasons I would give
Always remind me of how to live
But all the feelings I never had
And never will feel

In the early days, being anywhere
In a moment of life without a care
Reaching out to see, wanting life to be a dream


Another Time Another Place

Another time, another place
Perhaps alone we could have seen
That maybe if we tried to look at life another way
We might have been
Together on our way towards the everlasting love of life
That must be true
But nothing in this world can keep us apart from doing
What we want to do

So try to find a way to understand
Please try to find a way to understand

When I think about the days we know
And every hour spent for things to come
And now I see it's not the way we live
But the way we think that makes our pleasures numb

So try to find a way to understand
Please try to find a way to understand

Another time, another place
Perhaps together we would be
A step ahead of all those things that we should never see
But all those years we stumbled through without a care
of what to do
And now I've learned from present on the past
And found that life is you

So try to find a way to understand
Please try to find a way to understand


Morning Of Yesterday

The rain became a living maze
Changing all the time
Spinning on its way through the haze
With a crystallising chime
That takes the sound to wander through my mind
And leaves me with the time

Looking at the rain falling down
On the ground
Oh I wish I could feel
That the morning of yesterday
Could have been on the sunny side
But it helps to see the rain
'Cause it takes my thoughts away
And it shows me where I am

Whatever I would fail to see
From leaving things behind
The reason for it all to be
Would never change my mind
From all the passing fictions that I find
And lingers with the time

Looking at the rain falling down
On the ground
Oh I wish I could feel
That the morning of yesterday
Could have been on the sunny side
But it helps to see the rain
'Cause it takes my thoughts away
And it shows me where I am


Betty Brown

Betty Brown was small and round
Red hair had she too
From the schoolyard homeward bound
As I came passing through
I looked at her, she smiled at me
Not so pretty but fine for me
Didn't know just what to say
So I passed along my way
Betty Brown

Betty Brown was homeward bound
Betty Brown was on my mind
Betty Brown was homeward bound
Betty Brown was on my mind

Next day I stood tall and brave
Waiting for the smile she gave
Wishing that she would be there soon
So we could share the afternoon
I waited there from one till three
But no Betty Brown could I see
Standing by the ice cream stand
With a flower in my hand
Betty Brown

Betty Brown was homeward bound
Betty Brown was on my mind
Betty Brown was homeward bound
Betty Brown was on my mind


St. Georg And The Dragon (Up The Night)

Up the knight a face was appearing
Again and again my love I saw
You were there, where was I
Tripping through your shadow in the floor

That's where we are
That's where we are

Shadowed clouds passing by
Weaving vague traces of the sun
Sitting high in night's crystal palace
See how you've made the colours run

That's where we are
That's where we are

Up the knight a face was appearing
Again and again my love I saw
You were there, where was I
Tripping through your shadow in the floor


Confusion

Pictures in my mind
Framed by space and time
I watch them come and go
Still I want to know
What's happening... inside me

The books have all been read
They say it's all been said
These words I try to use
Serve only to confuse
My confusion... inside me

I close my eyes
Fall into visions of fairyland

So I hide behind
A comic pantomime
Trying to play the game
Wanting to hide the pain
That lingers... inside me

I close my eyes
Fall into visions of fairyland


Letztes Update: 01. September 2002


Verwandte Aufnahmen    

© copyright by